$37,4 millioner finansieret fra venturekapital i dag. $86,4 millioner finansieret i går. $51,4 millioner finansieret dagen før.
Disse numre er ikke gjort op. De er faktiske tal fra faktiske rapporterede venturekapitalfinansiering. Jeg får disse bekendtgørelser, e-mailede mig dag efter dag, regn eller skinne.
Jeg leder ikke personligt for business finansiering – men de iværksættere, der læser min hjemmeside er. Disse tal er en konstant påmindelse til mig at virksomheder – masser af virksomheder – er at få finansieret hver dag.
Og disse numre afspejler kun de rapporterede venturekapitalfinansiering. Der er nok fordoble dette beløb fra engel investering og urapporteret finansieringsmekanismer og millioner mere fra 16 milliarder dollar pool, SBA har i år.
Alt i alt er det en masse penge. Der er en masse virksomheder og banker og grupper og enkeltpersoner aktivt investerer i små virksomheder.
Så hvordan kommer du stadig søger finansiering?
Måske fremlægge du ikke din virksomhed effektivt.
Eller måske du ikke har fundet den rigtige långiver.
Det er også muligt, at dit koncept bare ikke meget godt, men jeg tvivler på, at. Det faktum, at du læser denne artikel betyder, at du er en alvorlig iværksætter, med en alvorlig sag.
Så hvor skal du gå til at finde alle disse investorer? Her er nogle udgangspunkter:
For standard business finansiering, tale med den lokale afdeling af Small Business Administration. Det er et nyt agentur, med nye programmer og tjenesteydelser og masser af penge til at låne. Selvom meget af fokus i SBA på mindretal business virksomheder, har SBA stadig en masse at tilbyde ikke-mindretal virksomheder.
Også tale med din lokale banker. (Der var flertal “banker”, ikke “Banken”). Taler med en række lokale bankfolk hurtigt bringer i fokus de vidtrækkende prioriteter for de forskellige banker, og hvor din virksomhed passer.
Hvad angår risikovillig kapital og angel-investorer er der flere muligheder.
En mulighed er at gå til online-kilder. Der er en række online-tjenester, såsom VFinance, der sælger navne og adresser for mulige investorer. Det er ikke dyrt, måske $2-5 pr. navn. Ideen er, at når du får listen over 200 eller 2.000 navne i hånden, du vil kontakte hver med en skriftlig Resumé eller forretningsplan, og derefter vente med at høre fra en af dem. Dette er en meget passiv tilgang, nogenlunde beslægtet med smide maling på væggen og håber, at noget vil holde.
Hvis du er ligesom de fleste iværksættere, er tålmodighed ikke din stærke kulør, så sidder og venter på et svar ikke er helt din kop te.
En anden mulighed er at gå til en af de mange biblioteker af venturekapitalselskaber. Disse mapper omfatter typisk adresser, telefonnumre og e-mails, sammen med de geografiske områder af interesse og typerne af investeringer, hver søger. De fleste virksomheder kan indsnævre deres liste over potentielle investorer til flere hundrede venturekapitalselskaber denne måde. Og igen du står over for udsigten til at sende skriftlige materiale til hver enkelt, og venter på et svar.
En tredje mulighed er at tage en mere proaktiv tilgang. Identificer dine bedste udsigter dig selv fra en række pålidelige kilder. Få introduktioner, hvor det er muligt. Lær alt hvad du kan om din target investorer, og derefter gå efter det. Et telefonopkald er typisk den første kontakt, ikke en anonym executive summary. Vel vidende, at du ringer din bedste udsigter, ved du også, at de er åbne til at høre fra dig. Du har navne, du har investeringer historier, du har alt i hånd for at gøre en reel forbindelse med target investorer. Gå derefter gøre det.
Få din virksomhed finansieres er en af de sværeste ting, du nogensinde vil gøre som iværksætter. Det kan være utroligt frustrerende, skuffende og virkelig nedslående. Men masser af iværksættere gør det. Og så kan du.
Ingen ved hvornår dette utrolige vindue af muligheder vil lukke Spruce op forretningsplanen og gå til det–nu.
MaryAnn Shank